از روش های مصرف ژل رویال چه می دانی

 

یکی از راهکارهایی که دانشمندان برای کاهش برداشت این ماده از کندو داشته اند، این بوده که کاربردها و روش های مصرف ژل رویال را متنوع کرده اند تا کمتر از این ماده استفاده شده اما خواص آن بیشتر به انسان منتقل گردد.


ژل رویال یک ماده خاص طبیعی است که هیچ ماده ای نمی تواند جایگزین آن شود. علت این موضوع نیز این است که کل این ماده در بدن زنبور عسل تولید می شود. در نتیجه درست است که تولید این ماده نتیجه مصرف برخی مواد طبیعی توسط این حشره است، اما تمامی آن در بدن زنبور تولید و سپس ترشح می شود.

نوعی غده در بدن زنبور عسل تا چند روز ابتدای زندگی، وظیفه ترشح ژل رویال را برعهده دارد. همین موضوع باعث شده تا این ماده یک ماده پرخاصیت و خاص در طبیعت به شمار آید. تحقیقات دانشمندان نشان داده که هیچ ماده ای نمی تواند جایگزین ژل رویال برای اثراتی که در کندو ایفا می کند باشد. همین موضوع باعث شده تا نگرانی هایی در جامعه جهانی برای برداشت بیش از اندازه ژل رویال به وجود آید.

یکی از راهکارهایی که دانشمندان برای کاهش برداشت این ماده از کندو داشته اند، این بوده که کاربردها و روش های مصرف ژل رویال را متنوع کرده اند تا کمتر از این ماده استفاده شده اما خواص آن بیشتر به انسان منتقل گردد.

تلاش کرده ایم تا به برخی از مهمترین روش های مصرف ژل رویال اشاره کنیم که می تواند برای همه افراد مفید باشد. امیدواریم با استفاده از این مطلب، دیدگاه جامعی در مورد روش مصرف ژل رویال کسب کنید.

مصرف خوراکی ژل رویال
یکی از مهم ترین روش های مصرف ژل رویال استفاده از این ماده به صورت خوراکی است. شما با خوردن ژل رویال می توانید خواص مختلفی که در این ماده قرار دارد را به ویژه پروتئین های موجود در آن را به بدن خود منتقل کرده و از فواید مختلفی که در این ماده قرار داده شده، استفاده کنید. البته همان طور که می دانید بسیاری از مواد درونی ژل رویال شناخته نشده و هنوز دانشمندان نمی توانند به طور قطع در مورد تمامی خواص ژل رویال صحبت کنند. با این حال مصرف ژل رویال به صورت خوراکی می تواند بسیاری از خواص این ماده شفابخش را به بدن شما منتقل کند.

برای مصرف خوراکی ژل رویال نیز روش های مختلفی وجود دارد. شما می توانید از این روش های متنوع استفاده کنید. با توجه به قیمت ژل رویال که  قیمت نسبتا بالایی به حساب می آید، باید توجه داشته باشید که روش های مصرف را بر اساس هزینه ای که برای درمان خود در نظر گرفته اید، انتخاب کنید. در ادامه به چند مدل از روش های مصرف خوراکی این ماده اشاره خواهیم کرد.

مصرف ژل رویال به صورت خام یا مایع
همانطور که می دانید ژل رویال یک مایع خوراکی است. شما می توانید این مایع را از برندهای مختلف تهیه کرده و یا آن را از زنبوردارانی که اقدام به تولید ژل رویال می کنند بخرید و مصرف کنید. این روش، ساده ترین روش استفاده از ژل رویال محسوب می شود.

البته با توجه به اینکه میزان دوز ژل رویال بسیار حساس است، مصرف ژل رویال به صورت خوراکی آن هم به صورت مایع، باید زیر نظر پزشک انجام شود. لازم نیست مقدار زیادی ژل رویال مصرف کنید، بلکه کافی است مقداری از آن را در زمان هایی که پزشک یا طبیب طب سنتی به شما دستور داده، استفاده نمایید.نکته خیلی مهم این است که ژل رویال مایع، شرایط نگهداری بسیار بسیار سختی داشته و اگر بخواهید این نوع از ژل رویال را خریداری کنید، باید به شرایط نگهداری آن توجه ویژه ای داشته باشید.

مصرف ژل رویال به صورت پودر
محققان و دانشمندان به دلیل شرایط نگهداری خاص ژل رویال به صورت مایع، تلاش کردند تا با گرفتن آب موجود در ژل رویال این ماده را به پودر تبدیل کنند. خوشبختانه روش های مختلفی برای پودر کردن ژل رویال اجرایی شده است. روش های کشف شده توسط دانشمندان، این ماده را بدون افت خاصیت به پودر تبدیل می کند. در نتیجه یکی از بهترین روش های مصرف خوراکی ژل رویال، استفاده از پودر آن است.

شما می توانید پودر ژل رویال را با دوز مصرفی که پزشک یا طبیب سنتی به شما می گوید، در درون مواد غذایی مختلف ریخته و میل کنید. در این صورت دیگر نه از بو و طعم تند ژل رویال خبری است و نه نیاز به شرایط نگهداری آنچنان خاصی دارد. تقریبا در تمامی خانه ها امکان ایجاد شرایط نگهداری از پودر ژل رویال وجود دارد. بسیاری از فراورده هایی که با استفاده از ژل رویال تولید می شوند نیز برای تولید از پودر آن استفاده می کنند. شما هم می توانید به جای خرید ژل رویال مایع از پودر آن استفاده کرده و با خوراکی های مختلف ترکیب کنید و میل نمایید.

باز هم توصیه می کنیم که حتما به دوز مصرفی پودر ژل رویال توجه داشته باشید. به این نکته نیز دقت کنید که دوز مصرفی پودر ژل رویال با مایع ژل رویال کاملا متفاوت است. چرا که پودر این ماده بسیار قوی تر از مایع آن بوده و باید اصولا به میزان کمتری مصرف شود.

کپسول ژل رویال
خوشبختانه بسیاری از شرکت های معتبر فعال در صنعت فراورده های زنبور عسل، توانسته اند روش های مختلفی را برای مصرف بهتر ژل رویال به منظور استفاده از خواص درمانی آن ابداع و مورد استفاده قرار دهند.

یکی از بهترین روش ها برای مصرف ژل رویال این است که از کپسول استفاده کنید. می توانید پودر تولید شده از ژل رویال یا حتی خود ژل رویال مایع را درون کپسول ریخته و سپس مصرف کنید. می توانید این کار را به صورت خانگی نیز انجام دهید و پس از خرید پودر ژل رویال، کپسول های خام را خریداری کرده و مایع یا پودر ژل رویال را درون کپسول بریزید و سپس میل کنید. همچنین می توانید این کپسول ها را از برندهای معتبری که اقدام به تولید این محصول کرده اند خریداری کنید.

در صورت استفاده از کپسول ژل رویال، دوز مصرفی کاملا مشخص و بر اساس گرمی است که هر عدد کپسول دارد. در این صورت دیگر نگران مصرف بیش از اندازه یا مصرف کم آن نخواهید بود.

توصیه می شود کپسول ژل رویال را با شربت عسل طبیعی میل کنید تا بتوانید از خواص مختلفی که عسل نیز برای بدن دارد به صورت همزمان استفاده نمایید. درون این کپسول می تواند مواد دیگری نیز قرار بگیرد تا به خواص دارویی ژل رویال کمک کند. برای مثال اگر می خواهید از ژل رویال برای تقویت قوای جنسی استفاده کنید، ترکیب پودر ژل رویال با پودر جینسینگ می تواند گزینه خوبی به نظر برسد.

ترکیب ژل رویال با مواد دیگر
به عنوان آخرین روش مصرف ژل رویال به صورت خوراکی می توانیم به ترکیب ژل رویال با دیگر مواد خوراکی اشاره کنیم. ترکیب این ماده با مواد خوراکی دیگر کمک می کند که هم از فساد ژل رویال که خیلی سریع اتفاق می افتد جلوگیری به عمل آید و هم مصرف آن ساده تر شود.

ترکیبات مختلفی را می توانید به صورت خانگی با استفاده از ژل رویال تهیه کنید. با این حال یکی از بهترین ترکیبات برای مصرف این ماده، ترکیب عسل و ژل رویال است. برخی از شرکت های معتبر اقدام به ترکیب عسل و ژل رویال و ارائه یک محصول مجزا نموده اند. می توانید این نوع عسل را که درون آن ژل رویال پودر شده یا مایع ترکیب شده را خریداری کرده و در دوز مشخصی مورد مصرف قرار دهید.ترکیبات دیگری نیز به صورت خوراکی از ژل رویال می توان تهیه کرد که در مطالب دیگری در این مجله به آن اشاره خواهد شد. البته محصولات آماده ای از ترکیبات دیگر ژل رویال وجود ندارد و باید خودتان به صورت خانگی آن را آماده کنید.

تولید دارو از ژل رویال
علاوه بر روش های مصرف خوراکی ژل رویال که به صورت طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد، این ماده در تولید داروهای مختلف نیز به کار می رود. شرکت های داروسازی با توجه به خواص اثبات شده ژل رویال از این ماده برای تولید انواع دارو استفاده می کنند.

برای استفاده از خواص این ماده می توانید به راحتی داروهای مختلفی که برای درمان بیماری های مختلف با استفاده از ژل رویال تولید می شوند را مصرف کنید. البته متاسفانه هنوز تنوع داروهای موجود در بازار قابل قبول نیست و می تواند بسیار بهتر از این باشد.

یکی از پرکاربردترین داروهایی که با استفاده از ژل رویال تولید می شود، داروهای تولید شده با ژل رویال برای درمان نازایی است. داروهای شیمیایی مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد که شاید بتوانند نازایی را درمان کنند؛ اما مضرات زیادی برای بدن بانوان و مردان دارند. ژل رویال در کنار این داروها توانسته نقش مهمی را در درمان این بیماری ایفا کند.

اگر دوست دارید از داروهایی استفاده کنید که کمتر ضرر دارند، بهترین راهکار این است که از داروهایی که درون آن مواد طبیعی نیز درگیر شده اند، استفاده نمایید. داروهای تولید شده با استفاده از ژل رویال بهترین گزینه برای درمان بسیاری از بیماری های خاص خواهند بود.

مصرف موضعی ژل رویال
اگرچه قیمت نسبتا بالای ژل رویال باعث شده تا کمتر از خواص مصرف موضعی این ماده استفاده شود؛ اما می توانید با استفاده از این ماده به صورت موضعی به بهبود و درمان بسیاری از مشکلات پوستی یا... بپردازید. به ویژه به علت خواص ژل رویال برای پوست، درمان بسیاری از مشکلات پوستی با مصرف موضعی ژل رویال امکان پذیر است.

لازم نیست حتما از ژل رویال مایع برای این موضوع استفاده کنید. می توانید پودر ژل رویال را با ترکیبات مختلفی ترکیب کرده و پمادهای کاربردی برای درمان مشکلات پوستی تهیه کنید. علاوه بر اینکه باید به طور دقیق تر در مورد خواص ژل رویال برای پوست بپردازیم، در مجله عسلنا در مطالبی مجزا به روش های مختلف تولید پمادهای موضعی با استفاده از ژل رویال اشاره خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب به آن اشاره شد، تنها بخشی از روش های مصرف ژل رویال به صورت های مختلف بود. طبیعی است که بهترین روش استفاده از ژل رویال روش خوراکی به صورت طبیعی است. یعنی لازم نیست از مواد دارویی استفاده کنید که در آن از ژل رویال استفاده شده است. اگر بتوانید ژل رویال را به صورت طبیعی یا پودرشده خریداری کرده یا از ترکیب آن با دیگر مواد خوراکی استفاده کنید، بیشترین خاصیت را به بدن منتقل می کنید.

البته قبول داریم که ژل رویال قیمت نسبتا بالایی دارد؛ اما اگر یک بررسی کوتاه انجام دهید، حتما به این نکته پی می برید که مصرف این ماده از مصرف داروهای شیمیایی به صرفه تر است. بسیاری از داروهای شیمیایی به علت طول درمان زیاد و عدم بهبود کامل، همان قیمت یا بسیار بیشتر از ژل رویال خواهند داشت.

    

-